Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o creştere de 37,8% în primele două luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, iar pe segmentul autoturismelor “verzi” s-a raportat o majorare a 63,2%, arată datele publicate, luni, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
Pe piaţa naţională, în topul primelor zece mărci, autoturisme şi autovehicule comerciale, pe primul loc se află Dacia – cu 9.359 de unităţi vândute, la două luni. Ierarhia continuă cu Renault (3.058 unităţi), Ford (1.694 unităţi), Toyota (1.555 unităţi), Hyundai (1.550 unităţi), Mercedes Benz (1.497 unităţi).
Potrivit sursei citate, autoturismele “electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns, după primele două luni din 2023, la o cotă de piaţă de 20,6%, care depăşeşte cu 8% cota deţinută de motoarele diesel.
În această marjă, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă, în creştere de la 5,9%, cât era în intervalul ianuarie – februarie 2022.
Per ansamblu, la începutul anului, achiziţiile din categorie maşinilor ecologice au crescut considerabil (+63,2%), comparativ cu perioada similară a anului trecut.