Inovaţie la Facultatea de Inginerie Galaţi: Exoschelet metalic creat exclusiv din piese auto

Loading

Un gălăţean de 52 de ani, care este acum proaspăt absolvent al Facultăţii de Inginerie din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi, a creat un exoschelet metalic. Piesele care ar fi trebuit folosite erau foarte scumpe dacă erau metalic printate, aşa că gălăţeanul le-a făcut din componente de la maşini, braţe de suspensie şi un acumulator de la o maşină electrică.
Două săptămâni a durat construcţia, pornită iniţial după un model obţinut prin cercetare de laborator. În urma proiectării, s-a ajuns la concluzia că, în alte circumstanţe, piesele ar fi fost produse prin turnarea şi prelucrarea 3D, ceea ce momentan nu se realizează în România, iar, oricum, preţul de producţie ar fi fost foarte mare. Aşa că, s-au folosit componente auto.

Tatăl meu a avut o problemă cu picioarele şi, tocmai din cauza asta, aş fi vrut să îl ajut de atunci, dar nu am putut. A fost şi o ambiţie ca să urmez această facultate. Materialele au fost destul de uşor de găsit, pentru că ne-am inspirat, la ce putem găsi rapid, şi am luat materiale refolosibile, ca să nu ajungem la  costuri foarte mari. Principala aplicaţie este cea medicală, dar, dacă se continuă cercetarea şi dezvoltăm şi pentru braţe, poate ajuta la cărarea greutăţilor, chiar în depozite, sau poate avea aplicaţii militare”, a povestit Laurenţiu Miron (foto ↑), studentul care a creat exoscheletul.
La 52 de ani, administrator de reţea, Laurenţiu este coleg de facultate cu fiul său, Ştefan. „Mi se pare o inovaţie şi faptul că poate fi făcut în preţ extrem de mic… Bunicul meu, tatăl lui, a avut probleme şi nu mai putea să se ridice din pat, efectiv nu mai putea să facă nimic. Mi se pare extraordinar să putem face ceva cu preţuri scăzute, care să ajute la deplasare”, a spus Ştefan Miron, student, fiul inovatorului care a creat exoscheletul.
Eu sper că acest proiect va fi continuat şi, eventual, unul dintre studenţi chiar îşi va face o firmă şi, astfel, va deveni un produs comercial. În acest moment, nu e patentat. Ar putea fi patentate anumite chestiuni, care ar putea fi dezvoltate ulterior”, a precizat Bogdan Marin, profesor Facultatea de Inginerie, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi.
Ca baterie, dispozitivul este alimentat de un acumulator luat de o o maşină hibrid. Totul costă circa 500 de euro şi de zece ori mai puţin decât dispozitivele înrudite, existente pe piaţă în afara ţării.

Tele3