Guvernul japonez dorește ca tinerii să bea mai mult alcool în efortul de a inversa scăderea vânzărilor, pe care le-a pus pe seama schimbărilor demografice din națiunea din Extremul Orient.
” Saka Viva!” campania, lansată de Agenția Națională de Impozite din Japonia, dorește ca tinerii cu vârste cuprinse între 20 și 39 de ani să vină cu idei noi care să ajute la revitalizarea industriei.
Agenția spune că vânzările de băuturi alcoolice au scăzut din cauza scăderii natalității, a îmbătrânirii populației și a pandemiei de coronavirus . Acesta speră că proiectul îi va încuraja pe tineri să vină cu „planuri de afaceri” care să contribuie la promovarea băuturilor alcoolice „în rândul generației mai tinere”.
Agenția fiscală sugerează, de asemenea, moduri creative în care oamenii pot contribui la promovarea consumului de alcool, cum ar fi utilizarea inteligenței artificiale și a metaversului .
Dar răspunsul publicului japonez a fost mai puțin entuziast, mai ales că tropul „omul cu salariu beat” era mult prea comun pe rețelele de socializare chiar înainte de pandemie.
Unii utilizatori de Twitter au criticat guvernul japonez pentru că încurajează consumul de alcool – de obicei o activitate socială – când ratele de infectare din Japonia au crescut în această vară de la 16.544 de cazuri noi de Covid la jumătatea lunii iunie la 231.361 de cazuri pe 16 august.Alții au criticat campania pentru promovarea unui obicei nesănătos, precum și au întrebat de ce învață despre concurență din ziarele străine, în loc de cele autohtone.
Concurenții au până la sfârșitul lunii septembrie să își prezinte ideile. Planurile de succes vor fi apoi dezvoltate cu ajutorul experților înainte ca propunerile finale să fie prezentate în noiembrie.
Pandemia de coronavirus a avut un impact masiv asupra vânzărilor fiscale de băuturi alcoolice în Japonia. În 2020, veniturile au scăzut cu 110 miliarde ¥ (800 milioane USD) față de anul precedent, până la 1,13 trilioane ¥.
A fost cea mai mare scădere a veniturilor din impozitele pe alcool din 1989, a raportat The Japan Times .
Potrivit Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, o organizație interguvernamentală cu 38 de țări membre și cinci țări partenere, care se concentrează pe comerțul mondial, alcoolul este o cauză principală a stării de sănătate și a mortalității premature.
Reprezintă 1 din 17 decese și este un factor într-o proporție semnificativă a dizabilităților, în special la bărbați.
Cele mai recente date dintr-un studiu OCDE privind consumul de alcool au arătat că Japonia s-a clasat pe locul 38 din 49 de țări chestionate, consumând doar 6,7 litri (1,8 galoane) de alcool pe cap de locuitor în 2020.
În comparație, Letonia ocupă locul 1 pe listă cu 12,6 litri pe cap de locuitor. SUA ocupă locul 22 cu 9,3 litri pe cap de locuitor.
În Japonia, vârsta minimă pentru vânzarea alcoolului este de 20 de ani, una dintre cele mai ridicate din toate țările OCDE