Cel mai nou motor cu apă de 400 CP: mai eficient decât orice sistem cu hidrogen sau electric.
Vânzările de mașini electrice au înregistrat scăderi semnificative în SUA, cu mărci precum Tesla raportând scăderi în cifrele de vânzări. Totuși, această tendință a încetat să mai fie un mister odată cu apariția noului motor cu apă, primul din istorie. Ce îl face atât de special? Nu doar cei 400 CP, ci și faptul că este o opțiune mai eficientă decât hidrogenul în orice mediu.
Motorul nou cu apă: O alternativă promițătoare pentru mașinile electrice și cele cu hidrogen.
AVL, o companie austriacă de inginerie auto, a dezvoltat un motor inovator de combustie cu hidrogen care ar putea revoluționa motorsportul și transportul. Prototipul lor de 400 de cai putere funcționează cu combustibil cu hidrogen fără emisii de CO2, oferind performanțe comparabile cu cele ale motorului cu ardere internă tradițional.
Spre deosebire de alte motoare cu hidrogen care funcționează cu celule de combustibil, tehnologia AVL utilizează injectarea directă de hidrogen în camera de combustie. Acest lucru permite motorului să funcționeze în mare parte ca un motor pe benzină sau motorină tradițional, dar alimentat cu hidrogen. Tehnologia se bazează pe experiența decadelor a AVL în propulsia de înaltă performanță.
Testele preliminare arată o promisiune imensă pentru aplicațiile în motorsport. Motorsportul oferă un teren ideal pentru dezvoltarea tehnologiei motoarelor cu hidrogen, care ar putea ajunge în cele din urmă la mașinile de serie. Motorul cu hidrogen AVL oferă șoferilor sunetul, emoția și excitația motoarelor cu ardere internă.
Acest avans demonstrează că vehiculele de înaltă performanță nu trebuie să sacrifice experiența de condus în tranziția către energie mai curată. Tehnologia motorului cu hidrogen AVL ar putea deschide calea pentru industriile motorsportului și auto să își reducă semnificativ amprenta de carbon.
Motorul cu hidrogen AVL, un nou prototip care schimbă totul.
Motorul cu hidrogen AVL se bazează pe tehnologia de motor cu ardere internă (ICE), dar cu diferențe cheie față de motoarele convenționale pe benzină sau motorină. În timp ce ICE-urile normale ard benzină sau motorină, motorul AVL arde gaz de hidrogen pentru a genera energie.
Gazul de hidrogen este injectat în camera de ardere, apoi comprimat și aprins de o bujie, la fel ca într-un motor pe benzină. Această ardere a hidrogenului și a aerului antrenează pistonii în sus și în jos pentru a produce putere de rotație. Principala substanță secundară emisă prin evacuare este vaporul de apă în loc de dioxid de carbon.
Există provocări asociate cu arderea gazului de hidrogen pur într-un ICE. Intervalul de inflamabilitate al hidrogenului în aer și viteza de ardere sunt diferite față de benzina. Acest lucru necesită adaptări ale sistemului de injectare a combustibilului, temporizarea aprinderii, designul camerei de ardere și sistemele de răcire față de un ICE convențional.
Inginerii AVL au optimizat designul motorului cu hidrogen pentru eficiență și putere de ieșire. Acest lucru include funcționarea motorului la o rată de compresie mai mare pentru a profita de viteza mai mare de ardere a hidrogenului. Prototipul atinge o eficiență termică de peste 50% – semnificativ mai mare decât un motor echivalent pe benzină.
400 CP și autonomie extinsă: ce să ne așteptăm de la acest motor cu hidrogen
Prototipul motorului de combustie cu hidrogen AVL livrează 400 de cai putere și a fost proiectat și optimizat special pentru a funcționa cu combustibil cu hidrogen. Motorul se bazează pe un motor cu 4 cilindri de 2.0 litri care a fost modificat pentru a face față proprietăților unice ale combustiei cu hidrogen.
Câteva detalii cheie despre prototip:
Folosește injecție directă de hidrogen în cilindri pentru o ardere optimă. Acest lucru permite controlul precis al amestecului de hidrogen-aer. Raportul de compresie a fost crescut la 14:1, mai mare decât la un motor normal pe benzină. Acest lucru profita de temperatura mai mare de autoaprindere a hidrogenului. S-a dezvoltat software dedicat de control al motorului pentru a ține cont de viteza de ardere mai rapidă a hidrogenului și intervalul mai larg de inflamabilitate față de benzină. Capul cilindrului, pistoanele, supapele și injectoarele au fost redesenate pentru a rezista temperaturilor și presiunilor mai mari ale combustiei cu hidrogen. Materiale ușoare precum aluminiul și titanul au fost folosite pentru a compensa densitatea energetică mai mică a combustibilului cu hidrogen.
În ansamblu, prototipul AVL de 400 CP demonstrează potențialul de performanță al hidrogenului într-un motor cu ardere internă optimizat. Servește ca platformă pentru dezvoltări ulterioare și reprezintă o realizare semnificativă.