Pe ruta din Bremervörde, Saxonia Inferioară, vor circula exclusiv 14 trenuri cu hidrogen alimentate cu propulsie cu celule de combustibil. Acordul de 93 de milioane de euro (92,3 milioane de dolari) a fost încheiat de filiala de stat Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LVNG), proprietarii căii ferate, și Alstom, constructorii trenurilor Coradia iLint. Elbe-Weser Railways and Transport Company (EVB), care va opera trenurile, și compania de gaze și inginerie Linde, fac, de asemenea, parte din proiect.
Trenurile, dintre care cinci debutează miercuri, vor înlocui treptat cele 15 trenuri diesel care circulă în prezent pe traseu, toate cele 14 circuland exclusiv până la sfârșitul anului. Doar 1 kg de hidrogen poate face la fel ca aproximativ 4,5 kg de motorină.
Trenurile sunt fără emisii și cu zgomot redus, cu doar abur și apă condensată care iese din evacuare. Au o autonomie de 1.000 de kilometri (621 de mile), ceea ce înseamnă că pot rula o zi întreagă în rețea cu un singur rezervor de hidrogen. O stație de alimentare cu hidrogen a fost deja înființată pe traseu. Trenurile pot merge cu maximum 140 km/h, sau 87 mph, deși vitezele normale pe linie sunt mult mai mici, între 80-120 km/h.
Stația de alimentare, condusă de Linde, are 64 de rezervoare de înaltă presiune, șase compresoare cu hidrogen și două pompe de combustibil.
Președintele Saxonia Inferioară, Stephan Weil, a numit știrile un „model pentru restul lumii” și „o piatră de hotar pe drumul către neutralitatea climatică în sectorul transporturilor”.
Următoarea destinație a trenurilor va fi Frankfurt, unde 27 dintre ele au fost comandate pentru zona metropolitană. De asemenea, vor face o oprire în Italia, unde au fost puse în funcțiune șase trenuri pentru a fi utilizate în regiunea Lombardiei de nord, și în Franța, unde 12 trenuri vor fi împărțite în patru regiuni.