România vrea să construiască un nou pod la Giurgiu-Ruse cu bani europeni pentru proiecte militare

Loading

România a depus un proiect în cadrul apelului de proiecte pe mobilitate militară pentru realizarea podului Giurgiu – Ruse II, a afirmat, joi, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean. Rezultatul va fi anunțat pe 15 decembrie.

„România a aplicat cu un proiect în cadrul apelului de proiecte pe mobilitate militară. Eu mă aşteptam să fie în cadrul apelului de proiecte generale, dar s-a optat pentru această variantă în cadrul apelului de mobilitate militară, ale cărui rezultate eu le pot face publice în 15 decembrie. Deci, suntem puţin în avans. Practic, fiind un apel competitiv de proiecte ai cărui câştigători nu au fost anunţaţi – şi vorbesc la nivelul întregii Uniuni Europene – nu pot să zic astăzi dacă proiectul este câştigător”, a declarat Adina Vălean joi, întrebată de jurnalişti despre Podul Giurgiu – Ruse II, potrivit Agerpres.

„Este puţin de neînţeles pentru Comisia Europeană” Ea a menţionat că România a aplicat pentru un pod rutier cu o opţiune de feroviar. Valoarea studiului de fezabilitate pentru care a aplicat România este de 6 milioane de euro.

„Noi am finanţat cu 570 de milioane de euro legătura feroviară Bucureşti – Giurgiu. Atenţie, nu aşa că ne-a venit nouă ideea, ci pentru că acesta era un proiect al României, care făcea parte dintr-un coridor şi care trebuie să aibă continuitate spre sud. Deci, este puţin de neînţeles în momentul de faţă pentru Comisia Europeană faptul că nu avem un proiect mai solid pentru un nou pod feroviar la Bucureşti – Giurgiu, dar avem asigurări că există această intenţie şi că acest nou pod Giurgiu Ruse va fi gândit să aibă şi o componentă feroviară.

În rest, ceea ce se întâmplă în momentul de faţă, îmi dau seama că e o presiune specială pe punctul de trecere a frontierei. Vă spun sincer că în momentul de faţă sunt presiuni pe toate punctele de trecere ale frontierei în multe locuri din Europa, în mod special pentru ţările care nu sunt în Schengen, România şi Bulgaria, şi cred că e nevoie de o organizare foarte inteligentă şi eficientă a felului în transportatorii rutieri care stau în cozi la frontieră reuşesc să treacă mai repede”, a mai spus Adina Vălean.
Tele3