Un elev din Gorj lăsat repetent a obținut în justiție anularea deciziei

A demonstrat că nu a putut participa la lecțiile online din pandemie deoarece nu era familiarizat cu tehnologia, iar colegii și profesorii nu l-au ajutat, deși el a cerut acest lucru.

Părinții au demonstrat în instanță, cu capturi de ecran, că fiul lor a cerut ajutor colegilor și profesorilor pentru că nu știa să folosească aplicațiile online, dar a fost ignorat.

Tatăl a depus o contestație la Inspectoratul Școlar Gorj, dar acesta a dat dreptate școlii, argumentând că profesorii au încheiat mediile în baza notelor avute în catalog până la suspendarea cursurilor.

Băiatul este elev la Școala Gimnazială „Alexandru Ștefulescu” din municipiul Târgu Jiu.

Ministerul Educației a cerut să fie scos din proces, pe motiv că „obligaţiile ministerului sunt generale”, iar judecătorii au admis cererea.
Reprezentanții Inspectoratului Școlar și cei ai unității de învățământ au susținut că elevul a rămas repetent, deși profesorii „au depus toate eforturile ca acesta să-şi corecteze situaţia şcolară”, iar familia nu s-a interesat de situația elevului.

Tribunalul Gorj a dat câștig de cauză familiei și a admis în parte acțiunea, dispunând anularea situației școlare la cele trei discipline la care elevul a fost declarat repetent și reevaluarea acestuia. Judecătorii au motivat că unitatea școlară nu a elaborat nicio regulă privitoare la identificarea elevilor aflați în situații speciale.

Între timp copilul a repetat deja clasa a V-a și a absolvit-o și pe a VI-a, așa că repetenția, deși anulată de instanță, și-a produs efectele.

Tele3